"…בניה קלה היא שיטת בניה מהירה, קלה וזולה המתבצעת באמצעות פנל מבודד.."

אם הולכים אחורה מעט על ציר הזמן, אפשר לראות כי בשנים עברו, בניה קלה שימשה עבור מטרות מאוד ספציפיות. בעבר היה אפשר להיתקל המון בבנייה קלה במושבים בארץ, במיוחד אם הייתם עורכים סיור דרך לולי התרנגולות של המושב. ואילו היום, הבנייה הקלה משמשת אפילו עבור בניית יחידות דיור ובניית תוספות למשרדים. מה השתנה, ומדוע הבנייה הקלה כיום כל כך מומלצת? 2 מילים: פנל מבודד.

בין אם אתם עומדים להקים מחסן לגינה מפנל מבודד, או שמא אתם מתעניינים לגבי בניית יחידת דיור כתוספת לבית, בטון זו לא האופציה היחידה שלכם. גם לא פלסטיק עבור בניית מחסן. ויודעים מה, גם לא סוגי פלסטיק מאוד קשיחים. בניה קלה באמצעות פנל מבודד היא אופציה מעולה, שרק הופכת ונעשית יותר ויותר נפוצה בכל העולם. בניה קלה באמצעות פאנל מבודד מאפשרת לכם להינות ממחסנים איכותיים במיוחד, אבל בהחלט לא רק. בואו נדבר על כל מה שכדאי לדעת בנושא.

היכן הומצאה הבנייה הקלה ועבור מה משמשת כיום?

רגע לפני שנדבר על בניה קלה באמצעות פנל מבודד, כדאי לתת קצת רקע על סוג הבנייה הזו. הבנייה הקלה הומצאה עוד בשנות ה-60 באירופה דאז, כאשר היה צורך לספק מענה ופתרון לבתי עץ שנטו להישרף כליל ובקלות.

לאחר שהומצאה הבנייה הקלה שהיוותה אלטרנטיבה לבניית עץ באירופה, בשנים האחרונות המציאו גם את הפאנל המבודד. בניה קלה באמצעות פנל מבודד מאפשרת לכם לקבל הגנה מוחלטת בקיץ מהחום, אך גם בחורף מהגשם.

בניה קלה באמצעות פאנל מבודד – עמידה בתלאות מזג האוויר?

באמצעות בנייה קלה עם פנל מבודד, למעשה אפשרי לבנות פרויקטים מגוונים ביותר. הבנייה הקלה מורכבת בעיקר מחומרי גלם כמו פח, פח-קלקר, אלומיניום, עץ וגם פלדה. החומרים האלו עמידים במיוחד ומהווים פתרון פרקטי עבור מגורים בתנאי מזג האוויר של ישראל.

הפאנל המבודד בעצם יוצר בידוד מהחום ובידוד מהגשם, והוא מורכב במקומות שונים בתוך המבנה שעשוי בניה קלה. מבחינת מחירים, מחיר התקנת פאנל מבודד נע בין טווחים של כ-85 ₪ – 95 ₪ בממוצע למ"ר. המחיר הזה בדרך כלל יתייחס למטר רבוע של פאנל מבודד עשוי חומר מוקצף ועשוי פח. עובי הפאנל המבודד במחיר זה, יהיה כ-50 מ"מ ורוחב של מטר.

מחירים של בנייה קלה (ממוצעים בשוק)

ואם כבר דיברנו על מחירים, יהיה כדאי גם לדבר על מחירים של בניה קלה. מחיר בניה קלה הוא משמעותית זול יותר משאר סוגי הבניה הקיימים בשוק.

אם מחשבים את המספרים בחישוב זריז, מגלים כי אפשרי לבנות יחידת דיור במחירים אטרקטיביים במיוחד. מחיר יחידת דיור בבנייה קלה עם פאנל מבודד, יעלה לכם פחות מחצי מיליון ₪ בדרך כלל. אבל חשוב גם לסייג את הדברים האלו, מכיוון שהמחיר של הבנייה הקלה יהיה גם תלוי בתוספות שונות שתרצו במבנה.

תוספות שניתן להוסיף במבנים של בניה קלה

אם אתם מעוניינים לבנות באמצעות בנייה קלה, אפשר להוסיף תוספות שונות שמשדרגות משמעותית את המבנה. בניה קלה באמצעות פנל מבודד אפשרית עם חלונות אלומיניום, סורגי פלדה ואלומיניום, מזגנים, דלתות מעוצבות ועוד. 

יש לציין, תוספות אלו תמיד יהיו כרוכות בתוספת תשלום. בין אם אתם מעוניינים לבנות משרד בניה קלה, יחידת דיור או כל מבנה מסוג אחר, התוספות האלו ישדרגו משמעותית את המבנה. כמו כן, אפשרי גם להוסיף מרפסת ליחידות דיור מבנייה קלה.