"…חדר שירות מבניה קלה הוא הפתרון הזול, האידאלי והנוח ביותר לכל מקום ולכל מטרה …"

הבניה הקלה היא לא שיטת בניה שקיימת כאן מאז ומתמיד. למעשה, הבנייה הקלה היא שיטת בניה שקיימת עשרות שנים בודדות. אבל כיום היא כבר נפוצה ברוב חלקי העולם והיא פותרת המון בעיות. למשל, אם יש לכם את הבעיה של אחסון בבית. במקרים כאלו יהיה כדאי לשקול בניית חדר שירות מבנייה קלה.

חדרי שירות בבנייה קלה פותרים לכם את כל בעיות האחסון בבית. כמו כן, ניתן להפוך את חדר השירות למכבסה ביתית, לאחסן בחדר את מכסחת הדשא ועוד. בפועל, אתם יכולים להשתמש בחדר השירות עבור כל מטרה שתבחרו. רק חשוב לזכור, בכדי להשמיש את חדר השירות ולהניב ממנו תועלת, יהיה צורך לחבר את החדרון לתשתיות השונות בצורה מקצועית.

הכי חשוב לחבר את המבנה לתשתיות בצורה מקצועית

בשורה התחתונה, אם יהיו בעיות בחיבור התשתיות השונות, אתם לא תוכלו באמת להנות מחדר השירות שלכם. לעיתים תצטרכו חשמלאי מוסמך בגלל תקלת חשמל, בפעמים אחרות אינסטלטור מומחה. מה שבטוח זה, שאתם תעדיפו התחברות מקצועית לתשתיות ותעדיפו להימנע מכאבי ראש כמו שציינו כאן למעלה.

אם כך, אחד הדברים המהותיים שצריך לעשות כאשר מקימים חדר שירות הוא, חיבור לתשתיות החשמל, מים, גז וביוב. רגע לפני שאתם מקימים חדר שירות בבניה קלה, חשוב לדעת שאת נושא התשתיות, הרשות המקומית בודקת.

הרשות המקומית יכולה להחליט שאסור לי להקים את החדר?

זה אכן יכול לקרות, הרשות המקומית יכולה להחליט שהקמת חדר השירות היא לא בטיחותית. כשאתם מקימים את חדר השירות, הרשות המקומית למעשה בודקת עד כמה בטיחותי יהיה להקים את החדר שלכם. אם הרשות המקומית מגיעה למסקנה שהקמת חדר השירות היא בטיחותית, אתם תקבלו אישור עקרוני להקמת החדר.

ובשלב הזה אתם תצטרכו ליצור קשר עם קבלן שלד ליישור קרקעות. ואם חשבתם שעיצוב חדר השירות צריך להיות סטנדרטי או בנאלי, אנחנו כאן כדי להגיד לכם שזהו לא המצב. בפועל, אתם יכולים לעצב את חדר השירות שלכם איך שרק תרצו.

באילו חומרי גלם משתמשים בבנייה קלה?

בניה קלה היא בניה באמצעות חומרים כמו פלדה, אלומיניום, עץ ועוד. החומרים האלו יחסית קלים לעיצוב וגמישים. אם אתם רוצים חדר שירות מלבני או בעיצוב אחר, אתם יכולים להזמין בהתאמה אישית את החדרון שלכם.

כמו כן, חדר שירות בבנייה קלה גם יכול להגיע עם חלונות מפורזלים, דלתות פנים מעוצבות ועוד. וכמובן, במדינה כה חמה כמו ישראל, חשוב שיהיה מזגן. אז כדאי לדעת שביחידות מבניה קלה ניתן להתקין גם מיזוג אוויר.

 

מה עוד חשוב לדעת לגבי הקמת חדר שירות בניה קלה?

דבר נוסף שכדאי לדעת, ישנו הבדל מהותי בין ניוד מבנה בניה קלה לבניית מבנה זה. במילים אחרות, אם אתם רוצים להקים חדר שירות בניה קלה, יש לכם בעצם 2 אפשרויות עיקריות. האחת היא, לנייד אליכם הביתה מבנה בניה קלה מוכן שרק צריך להתקין אותו. האופציה השנייה היא, הקמת מבנה נייד עבור חדר שירות.

ברוב המקרים האופציה השנייה תיקח יותר זמן ותהווה עבורכם תהליך כנראה מורכב יותר. בין אם אתם מעוניינים להקים את המבנה בגודל כזה או אחר, או בעיצוב כזה ואחר, יהיה חשוב לקבל מספר תוכניות עבודה והצעות עבודה. תאתרו מספר חברות אשר עוסקות בתחום הזה של הקמות מבנים של בניה קלה, תקבלו מהן הצעות מחירים ותערכו את מחקר השוק שלכם. ככה תוכלו לעיתים לחסוך בעלויות משמעותיות. מאחר שישנן לא מעט חברו העוסקות בתחום הבנייה הקלה, כוח המיקוח עובר ברובו לצרכן. אז טיפ מאיתנו: תערכו השוואת מחירים לפני התקנה או הקמת מבנה נייד בניה קלה.