"…רכישת מבנה נייד מבניה קלה הוא הפתרון הזול, האידאלי והנוח ביותר לכל מקום ולכל מטרה …"

בעוד שבשנים עברו הבנייה הקלה הורגשה בעיקר באירופה, כיום ניתן להיתקל במבני בניה קלה במקומות רבים בעולם. הבנייה הקלה, במקור, הגיעה בכדי לענות על הצורך של מלחמה בשריפות שהיו ניצתות בבקתות עץ. נכון להיום, הבנייה הקלה משמשת עבור בניית משרדים, מחסנים, יחידות דיור ועוד.

רגע לפני שאתם מכניסים את עצמכם לפרויקט של בנייה באמצעות חומרי בטון, האם שקלתם לבנות בעזרת בניה קלה? שיטת הבנייה הקלה קיימת עשרות שנים בודדות, אבל כיום היא נפוצה כמעט כמו בניית בטון. הבנייה הקלה כוללת שימוש בחומרי גלם כמו פלדה, אלומיניום, עץ ועוד. אלו חומרי גלם יחסית גמישים וקלי משקל, ככה שגם ניתן לעצב אותה כבקשת הלקוח וגם ניתן להובילם יחסית בקלות. מתכננים הקמת מבנה נייד מבנייה קלה? הנה כל מה שצריך לדעת:

קודם כל יש לקבל אישורים על הקמת המבנה

אם אתם עומדים לרכוש מבנה נייד מבניה קלה, אתם צריכים קודם כל לקבל את האישורים הרלוונטיים מהרשות המקומית. הרשות תצטרך לבדוק את רמת הסיכון הכרוכה בהקמת המבנה הנייד שלכם. כמו כן, הרשות המקומית תצטרך לוודא גם כי המבנה שלכם מחובר לתשתיות חשמל, מים, ביוב ולפעמים גם גז. חשוב לציין, את החיבור לגז לא תמיד יהיה צורך לבצע.  

את תשתיות הגז, בדרך כלל, יהיה צריך להתקין במקרים שבהם המבנה הנייד אינו זמני. למשל, במקרים של הקמת יחידת דיור המחוברת לתשתיות הגז ושאר התשתיות האחרות. ברוב המקרים, יחידת דיור תצטרך חיבור מהסוג הזה.

לאחר שהרשות המקומית אישרה את הניוד או ההקמה של המבנה

לאחר שהרשות המקומית תוודא כי הקמת המבנה היא אפשרית, יהיה עליכם גם ליישר את הקרקע עליה מוקם המבנה נייד מהבניה קלה. במקרים אלו, יהיה חשוב להסתייע באנשי המקצוע הטובים ביותר. זאת, משום שהקרקע כמובן מהווה את הבסיס הכי חשוב להקמת המבנה.

במקרים בהם יש צורך ליישר קרקע כדי למקם מבנה נייד או להקים אחד, תצטרכו את השירות של קבלן שלד ליישור קרקע. לרוב, השירות הזה לא אמור לעלות יותר מכמה אלפים בודדים של שקלים. יהיה כדאי לקבל מספר הצעות מחיר מקבלנים שונים ולהשוות בין ההצעות. ככה תוכלו לוודא שאף אחד לא גובה ממכם סכום כבוה מהממוצע בשוק על סוג העבודה הזו.

הובלה קלה בעת רכישת מבנים ניידים בניה קלה

מבנים ניידים בניה קלה הם סוגי מבנים שניתן להוביל יחסית בקלות לרוב חלקי הארץ. בשל כך, ניתן להשתמש במבנים האלו עבור מטרות שונות ומגוונות. אפשר להיתקל במבנים אלו למשל אצל סוכנויות נדל"ן אשר צריכות מבנה נייד בניה קלה לקבלן בשטח.

ברוב המקרים, לא תהיה שום בעיה להפוך את המבנה הנייד למשרד יוקרתי לכל דבר. מבנים ניידים בבנייה קלה מאפשרים לכם לשדרג אותם משמעותית. אתם יכולים להתקין מזגנים במשרד הנייד, חלונות מעוצבים, דלתות מעוצבות ועוד.

עד כמה אפשר לעצב מבנים ניידים בבנייה קלה?

בפועל, הכול תלוי ביצירתיות שלכם ובתקציב עבור הפרויקט. אם למשל אתם מייעדים את המבנה מבניה קלה להיות יחידת דיור, כמובן שיהיה כדאי להשקיע במה שאפשר בכדי להפוך את המבנה לבית. אם אתם מתלבטים בין סוגי המבנים הניידים שניתנים לניוד והקמה מיידית, אפשר לקבל ייעוץ מקצועי.

תוכלו לקבל את הייעוץ המלא בעת רכישת מבניה מבניה קלה באמצעות יועץ מקצועי מטעם חברת גרין רום. התאמת המבנה הנייד מבניה קלה הוא חלק חשוב ומרכזי בעת רכישת המבנה והתאמתו לשטח המיועד. המבנה מגיע בגדלים מגוונים ובעיצובים שונים.