"..זה נכון שהמחסני גינה שלנו הם המחסנים הטובים ביותר בארץ… עם זאת, נושא הארגון שלהם תלוי אך ורק בכם."


"לצורך כך הכנו עבורכם מאמר מלא ומקיף שבו תוכלו להבין כיצד עליכם לארגן ולסדר את מחסן הגינה שברשותכם"

כשמגיע העת לבניית מחסן גינה חשוב להיות מאורגן בדרך הטובה ביותר כדי למקסם את שטח המחסן שיכיל את כל הציוד והאביזרים שאתה מעונין להכניס פנימה. מעבר להכנסת הציוד פנימה, יש לקחת בחשבון גם את השינוע של הציוד מבפנים לבחוץ ולהיפך.

תנסו לחשוב כמה פעמים רצית להכניס או להוציא משהו מהמחסן בגינה שלכם ולא באמת הצלחתם או שפחדתם בכלל לנסות?

במאמר הבא אנו נשתדל לתת לכם טיפים מעולים שבאמצעותם תהליך בנייתה והארגון של מחסן הגינה שלכם יהיה קל, נוח ופשוט.

תנסו לתלות כמה שיותר דברים על קירות המחסן

מחסן גינה הוא דרך מצוינת לארגן את כל כלי העבודה שברשותכם. בנייה נכונה של תשתית לתליית הכלים שברשותכם תאפשר לכם ארגון וסדר מופתי במציאת הכלים שאתם צריכים תוך שמירה על סדר לאורך כל השנה. תליית כלי עבודה על קירות המחסן גינה תאפשר לכם להשתמש בהם בצורה עקבית מבלי שיחסר לכם שום כלי בעת ביצוע עבודת הבניה או כל עבודה אחרת.

מתקני תלייה ייעודים לצינורות או כבלים

אחד הסיוטים הגדולים ביותר בעת סידור המחסן זה מיקומם של תופי הכבלים או הצינורות שיש לכם בסביבת הבית. ברגע שצינור כזה מתבלגן במחסן הוא עלול להינזק ולגרום נזק לשאר הציוד. חוסר סדר במחסן גינה עקב צינור או כבל שאינו מאורגן עלול לגרום לכם ליפול בעת כניסה או יציאה מהמחסן מה שעלול לסכן גם אתכם.

היום, ישנם מתקנים ייעודים המאפשרים תלייה של אותם צינורות וכבלים מהתקרה. כך תחסכו מקום ותמקסמו את כמות השטח הפנוי שיש לכם במחסן הגינה שברשותכם.

נסו להשתמש גם בקירות החיצוניים של המחסן גינה

רוב האנשים חושבים שניתן לאחסן ציוד רק בתוך המחסן, האמת שאין באמת סיבה מוצדקת לכך. קחו למשל דוגמה של ציוד גינה כמו מגרפות, עטים או כל ציוד העשוי ברזל שאינו אמור להינזק מחוץ למחסן. במחסני גינה ישנם גגות איכותיים המגנים על הדברים התלויים או הנמצאים בסמוך לקירות המחסן.

כל דבר שאינו נוטה להינזק, להחליד או להישבר כמו צינורות או כלי גינון שונים ניתן גם לתלות בחוץ. חוץ מזה, ישנם אנשים רבים המנצלים את מיקום החיצוני של המחסן גם לתליית אדניות לעציצים או צמחיה שופעת.

התקן מדפים עמוקים ומסודרים ככל שניתן

מדפים במחסן שלך הם חובה כדי להרחיק דברים מרצפת המחסן, כמו כן גם לעזור בארגון ומיקסום של שטח האחסון שאתה צריך לעבוד ולאחסן בו.

יש לך שתי אפשרויות, להכין מדפים לפי מידה או לרכוש מדפים מוכנים. אם אתה בוחר במדפים מוכנים העדיפות היא לבחור במדפי מתכת או מדפי פלסטיק ולא מדפים העשויים מעץ. מדפי עץ עלולים להינזק מהלחות או מהנוזלים שעלולים להישפך בתוך המחסן שלכם. מדפי עץ שנרקבו עלולים לגרום נזק למחסן שלכם ולציוד הקיים בו. דבר הוסף שיש לקחת בחשבון זה שהמדפים לא יהיו עמוקים מדיי והכי חשוב שלא להעמיס עליהם משקל רב. זכרו, שתנאי מזג האוויר מחוץ לבית שונים לגמרי מתנאי מזג האוויר שבתוך הבית. דוגמה ברורה: רוחות שיש מחוץ לבית עלולות להזיז מעט את המחסן ואף להיכנס פנימה (במידה והדלת של המחסן אינה סגורה הרמטית או שישנו חלון הפתוח למחצה).

ארגון נכון של המחסן גינה שלכם יאפשר לכם ליהנות ממנו לאורך שנים גם באחסון של הציוד החשוב לכם וגם מסדר מופתי שישפר את איכות חייכם.